Wednesday 19 December 2012

Kursus GIS UiTM - ArcGIS 3D/Spatial Analyst


Baru-baru ni saya mengendalikan satu lagi kursus ArcGIS 3D/Spatial Analyst. Peserta kali ni dari Fakulti Kejuruteraan Awam UiTM Shah Alam. Kali ni kelas saya unik sikit sebab dijalankan hari Jumaat dan juga hari cuti Sabtu dan Ahad. Waahhh terlebih rajin diaorang ni.. tapi tu je masa yang diaorang ada.. tahniah. Peserta pun tak ramai, 3 orang je..2 student PhD dan sorang student Master. Student PhD sorang tu dari Iraq. Mulanya saya ngajar mengikut silibus, tapi kemudiannya saya decide better saya fokus pada apa research yang peserta sedang lakukan dan bagaimana untuk membantu mereka mendapatkan result research tersebut. So kadangkala topik-topik yang dibincang agak terkeluar dari silibus.. tapi tu semua tak penting, bak kata boss mereka.. "Banyak mana yang kita belajar itu tidak penting, tetapi banyak mana yg kita fahami dari apa di pelajari  itulah yg penting"..  :) :)



Lokasi kejadian






Dapat assignment..


Menung sat fikir camne nak solve..




Posing bersama bos - Dr Akram dan peserta2..


6 comments:

  1. Salam... Ada tak modul kursus seperti ini ditawarkan di masa akan datang? Atau ada tak modul berkaitan dengan ArcHydro... Kalau ada bagaimana cara untuk saya menyertainya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam... buat masa ni belum ada. Training saya buat masa ni kebanyakannya based on user request. Kalau diaorg minta training, baru saya conduct. Kalau nak join, maybe boleh kalau ada seat kosong. Buat masa ni saya tiada modul utk ArcHydro.

      Delete
  2. Ada kursus pada tahun 2013?

    ReplyDelete
    Replies
    1. setakat ni belum ada jadual tetap. Semua kursus mengikut permintaan peserta. Kalau berminat boleh berbincang..hehe

      Delete
  3. The following is found 100 % most suitable. Every one of small-scale aspects are written and wide range of past recognizing. I want it plenty. geomatics assignment help

    ReplyDelete