Sunday 7 January 2018

Buku SukaGIS Jilid 2 .. Macam-macam Ada......

Rasa-rasa masa dalam kelas teori ArcGIS dulu macam dah faham apa yang trainer ajar, tapi bila time nak hands-on nak buat kerja, nak buat projek ni.. mcm stuck plak. Blur pun ada, tak sure nak start kat mana dulu. Nak cari bahan rujukan pun tak banyak yang ada berkonsep tutorial. Kalau ada pun banyak rujukan oversea. Sample2 data pun banyak yang oversea punya. Hmm mesti anda pernah hadapi situasi ni kan?

Haa..jangan risau.. buku SukaGIS boleh membantu. Buku ni berkonsep tutorial, mudah faham, buku dalam BM penuh dengan gambarajah2 dan step2 untuk anda follow. Dalam buku Jilid2 ni ada pelbagai topik menarik. 

Keliru tentang overlay nak guna intersect atau union? Dalam buku ni ada jawapannya. Nak belajar create data 3D TIN? Nak belajar berkenaan hydrology modeling? Nak faham konsep suitability modeling? Dalam buku ni ada jawapannya. Anda ada data LIDAR dan tak pasti macamana nk simpan data tu dalam ArcGIS? Ada gak jawapannya dalam buku ni. Anda selalu buat kerja2 dalam AutoCAD tapi ada keperluan nak convert ke format GIS? Pun ada cerita dalam buku ni. Ehh macam2 laa ada dalam buku ni. Rugi kalau tak dapatkan sekarang.

Harga murah je, RM50 Semenanjung, RM52 Sabah/Sarawak (termasuk postage). Kami juga terima bayaran dalam LO. Untuk maklumat lanjut, hubungi 0193513770 atau email azlansr@gmail.com. Utk area putrajaya, cyberjaya boleh hubungi agen kami 0142954468.

p/s : Anda juga boleh dapatkan buku SukaGIS Jilid1 merangkumi topik2 asas GIS.








No comments:

Post a Comment